Новини права Новий Закон "Про житлово-комунальні послуги"

Новий Закон

з 1 травня почав діяти новий Закон "Про житлово-комунальні послуги", який має стати першим кроком до покращення якості таких послуг.

Зокрема, Закон повернув штрафні санкції за будь які комунальні борги, однак вони досить не суттєві (0,01% від суми боргу за кожен день просрочення, а загальна сума пені не може перевищувати суму боргу)

Однак, окрім пені, злісному боржнику світить і відключення від мережі. Процедура наступна - посчатчальник комунальних послуг надсилає листа-попередження про можливе відключення , і якщо протягм 30 календарних днів користувач не погасить борг чи не оспорить правмірність припинення надання послуги, то може залишитись без води та опалення.

Варто памятати і про те, що постраждати можуть і ті, хто платив все та вчасно, адже відключити від мереж комунальники можуть цілий будинок.
Договори про постачання таких послуг як:

  • опалення;
  • поставка холодної та гарячої води;
  • водовідвід;
  • вивіз сміття

можуть бути як колективні так і індивідуальні.

Саме в колективних договорах є ризик відключення всього будинку якщо не платить один.Однак, це не стосується постачання газу та електроенергії (ці аспекти регулюються іншими Законами).

Але індивідуальні договори мають і свої мінуси -
необхідно оплачувати не лише послуги а й абонплату (навіть якщо використання послуг не відбувалось). Розмір такої плати визначає сам постачальник (однак Закон певним чином його в цьому обмежив)

Для того щоб визначитися з типом договору - колективний або індивідуальний, у домогосподарств буде рівно рік (з моменту вступу Закону в силу). За цей же час потрібно встигнути підписати договори, в іншому випадку комунальник просто укладе з кожним індивідуальний договір з уточненням, що співвласники самі організовують технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонт за свій рахунок.

Ще одним з нововведень є і те, що місцева влада вже не зобов'язана дбати про забезпечення населення якісними комунальними послугами, так само як і контролювати дотримання законодавства про захист прав споживачів у сфері житлово-комунального господарства. Причому контролювати тепер це взагалі нікому.

Обов'язки контролювати якість послуг покладено на самого постачальника. Якщо ж споживачів це якість не влаштовує, вони можуть поскаржитися в Госпродпотребслужбу. Тобто, алгоритм дій буде точно таким, як якщо б мова йшла про неякісне обслуговування в ресторані або придбаному неякісний товар.

рекомендую до прочитання
Круглий стіл «Права дитини в лоні Конвенції ООН: міжнародні стандарти та національні гарантії у медичній та юридичній практиках» Круглий стіл «Права дитини в лоні Конвенції ООН: міжнародні стандарти та національні гарантії у медичній та юридичній практиках»

24 листопада 2019 р. наша адвокатка, керівниця кримінальної практики ЮК "Riyako&Partners" - Зінаїда Чуприна…

Як змінити статус приміщення з житлового в нежитлове? Як змінити статус приміщення з житлового в нежитлове?

Що необхідно, щоб перевести житлове приміщення в нежитлове? Які існують варіанти перекладу житлового…

Як в Україні обміняти монети які вже вийшли з обороту. Як в Україні обміняти монети які вже вийшли з обороту.

З 1 жовтня з обороту виходять монети номіналом 1,2 та 5 копійок, а значить розплатитись ними вже не вийде.…